P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, osiągnęło w 2013 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 80,21 mln zł oraz zysk netto na poziomie 5,07 mln zł. W rekordowym dla grupy roku 2012 było to odpowiednio 90,81 mln zł oraz 22,09 mln zł. Wyniki finansowe GK P.R.E.S.C.O. w 2013 r. to efekt m.in. niższych wpływów z obsługi windykacyjnej portfela, wynikających z selektywnej polityki inwestycyjnej grupy oraz słabszej skuteczności egzekucji komorniczej w Polsce. Ponadto, P.R.E.S.C.O. zabezpieczyło w 2013 r. niemal wszystkie posiadane wierzytelności przed przedawnieniem, czego skutkiem był wzrost nakładów na postępowania sądowe i egzekucyjne o 4,32 mln zł. Jednocześnie w 2013 r. grupa nabyła pierwszy portfel wierzytelności w Rosji i planuje rozwijać działalność na tym rynku w 2014 r. W bieżącym roku  P.R.E.S.C.O., zgodnie w przyjętą strategią, rozpoczęło również działalność operacyjną w obszarze consumer finance poprzez spółkę córkę Debet Partner, udzielającą pożyczek konsumenckich. Działalność ta jest ważną składową polityki ugodowej z osobami zadłużonymi, na której w 2014 r. będzie się koncentrowało P.R.E.S.C.O. GROUP.

O ponad 19% wzrosły w 2013 roku skonsolidowane przychody Plast-Boxu, jednego z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie - wyniosły one 146,79 mln zł wobec 123,1 mln zł w roku 2012. Jednocześnie Plast-Box odnotował ponad dwukrotnie wyższą dynamikę zysku netto, który za miniony rok w ujęciu skonsolidowanym wyniósł 6,77 mln zł wobec 4,77 mln zł w 2012 roku, co oznacza wzrost o 42% r/r. Skonsolidowany wynik EBITDA zwiększył się natomiast z 14,90 mln zł w 2012 roku do 18,66 mln zł w 2013, czyli o 25%. Grupa obniżyła jednocześnie wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA z 2,0 w 2012 do 1,9 w 2013 roku. Wzrost skali działalności Plast-Boxu to przede wszystkim efekt dalszego zwiększania eksportu, który w 2013 roku wzrósł o ponad 30% w porównaniu z rokiem 2012 i wyniósł 99 mln zł.

Po raz kolejny do Warszawy przyjedzie kilkuset przedsiębiorców z Chin z różnych branż w celu nawiązania współpracy z polskim biznesem. Przez trzy dni na targach China Expo Poland będą prezentować aktualną ofertę produktów wytwarzanych w Państwie Środka i zachęcać tutejsze firmy do realizacji wspólnych przedsięwzięć. Dla ułatwienia dwustronnych kontaktów podczas targów przygotowane zostaną specjalne panele poświęcone prowadzeniu relacji handlowych na linii Polska-Chiny. Zainteresowani rozwijaniem biznesu z dalekowschodnimi partnerami na miejscu będą mogli pozyskać wartościowe kontakty, a przy okazji dowiedzieć się m.in. jak importować produkty z Chin do Polski, ale też skutecznie wysyłać towary do Państwa Środka.

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – w 2013 r. zwiększyła skonsolidowane przychody ze sprzedaży do 176,65 mln zł z 171,12 mln zł w 2012 r. Jednocześnie grupa poprawiła w ubiegłym roku skonsolidowany wynik na działalności operacyjnej o 7,2 mln zł, a skonsolidowany wynik netto o 9,44 mln zł. Oznacza to, że Sfinks w 2013 r. osiągnął skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej w wysokości 3,55 mln zł wobec straty -3,66 mln zł rok wcześniej, zaś skonsolidowana strata netto wyniosła w minionym roku zaledwie -0,55 mln zł wobec -9,99 mln zł w roku 2012. W czwartym kwartale 2013 r. Sfinks odnotował skonsolidowany zysk netto 0,92 mln zł wobec straty -0,87 mln zł rok wcześniej. Spółka zapowiada dalszy rozwój – na inwestycje w rozbudowę sieci restauracji zamierza przeznaczyć w 2014 roku około 12,7 mln zł.

Manicure, kosmetyka, aromaterapia, makijaż, a także wellness i spa – to tylko część zagadnień, jakie obejmie tematyka 17. edycji Targów BEAUTY FORUM. Podczas imprezy swoje propozycje z tego zakresu będą prezentować wiodące na polskim i międzynarodowym rynku firmy kosmetyczne. Obok części ekspozycyjnej tradycyjnie nie zabraknie eksperckich kongresów poświęconych aktualnym trendom w branży oraz warsztatów. BEAUTY FORUM to najważniejsza w Polsce impreza dla profesjonalistów związanych z kosmetyką. W tym roku wydarzenie rozpocznie się w sobotę, 8 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Kobiet, w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie i potrwa do 9 marca. Organizatorem imprezy jest Health and Beauty Media.

W tym roku restauracjom w Polsce przybędzie więcej klientów niż fast foodom - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Sfinks Polska. Co czwarta (25%) osoba korzystająca z usług gastronomicznych zamierza w 2014 r. jadać w restauracjach częściej niż do tej pory. W fast foodach chce jadać częściej tylko co jedenasty badany (9%), a 15% chce w nich bywać rzadziej. Co istotne, badanie zrealizowane na zlecenie właściciela sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK pokazuje, że w największym stopniu swoje przyzwyczajenia gastronomiczne mają zamiar zmienić klienci pomiędzy 20 a 24 rokiem życia. Aż cztery osoby na dziesięć (41%) z tej grupy planują w 2014 r. częściej jadać w restauracjach i aż 46% deklaruje, że w tym roku będzie rzadziej niż do tej pory odwiedzać fast foody.

Ponad 38 tys. turystów z zagranicy wybrało pokoje gościnne i kwatery agroturystyczne z min. 10 miejscami noclegowymi podczas pobytu w Polsce w 2013 roku – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Co czwarty zagraniczny gość korzystający z obiektów tego typu to Niemiec, jednak w porównaniu z 2012 rokiem ich liczba spadła. Za naszymi zachodnimi sąsiadami uplasowali się Ukraińcy (12%), Rosjanie (11%), Brytyjczycy (7%) i Francuzi (4%). Co więcej, turyści z każdego z tych czterech krajów od stycznia do grudnia 2013 wybierali chętniej polską wieś na miejsce wypoczynku niż przed rokiem. Największy wzrost zanotowano natomiast wśród Chińczyków - liczba osób z Państwa Środka, którzy nocowali w pokojach gościnnych i kwaterach agroturystycznych w Polsce wzrosła o ponad 850%. Podczas II Targów Agroturystyka organizowanych od 4 do 6 kwietnia br. w Centrum MT Polska w Warszawie będzie można sprawdzić, czym takie obiekty noclegowe przyciągają turystów zarówno z Polski, jak i ze świata.

Motocykle, skutery, quady, a także szeroka oferta części i akcesoriów motocyklowych zostaną zaprezentowane w warszawskim Centrum MT Polska podczas VI edycji Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów. Producenci i dealerzy motoryzacyjni przez trzy dni będą prezentować fanom jednośladów wiele nowości przygotowanych na tegoroczny sezon. Wydarzenie organizowane przez firmę Motoroni odbędzie się w dniach 28 lutego – 2 marca przy ul. Marsa 56c. Jest to jedna z czterech imprez motoryzacyjnych zaplanowanych w tym roku w Centrum MT Polska. Już w maju odbędą się Ogólnopolskie Targi Pojazdów Zabytkowych Auto Nostalgia, z kolei we wrześniu swoją premierę będą miały międzynarodowe targi Auto Expo Parts & Service poświęcone branży motoryzacyjnej, a w listopadzie miłośnicy bezdroży spotkają się na Targach Pojazdów 4x4 OffRoad Show Poland.

Najlepsze produkty regionalne zostaną wyłonione w konkursie organizowanym w ramach III edycji Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia, które odbędą się w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum MT Polska w Warszawie. Nagrodzone zostaną w nim produkty w czterech kategoriach: skarby natury, promile i procenty, natura i uroda oraz rękodzieło. Konkurs przeznaczony dla tegorocznych wystawców targów organizowany jest pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który przygotował również nagrodę główną za najlepszy produkt. Dodatkowo w poszczególnych kategoriach na laureatów czekają Złoty Medal Targów Regionalia 2014 oraz wyróżnienia. Celem konkursu jest promocja produktów regionalnych i lokalnych oraz rzemiosła artystycznego z Polski i ze świata.

Radpol, jedyny w Polsce producent wyrobów sieciowanych radiacyjnie posiadający własne akceleratory elektronowe, jeszcze w tym roku wprowadzi mufy produkowane w tej technologii o średnicy 800 mm. Będą one wykorzystywane do łączenia rur preizolowanych w sieciach ciepłowniczych. Po wprowadzeniu pod koniec 2013 roku muf termokurczliwych o średnicy 710 mm Radpol stał się jedynym w Europie producentem muf sieciowanych radiacyjnie o tak dużych średnicach. Stanowią one alternatywę dla obecnie stosowanych muf termooporowych i posiadają wszystkie zalety muf termokurczliwych sieciowanych radiacyjnie. Charakteryzuje je m.in. unikatowa właściwość nazywana pamięcią kształtu. Oznacza to, że pod wpływem ciepła kurczą się do znacznie mniejszych rozmiarów zapewniając pełną izolację łączonych elementów i wyjątkową trwałość sieci ciepłowniczych.

Tereny pod uprawę ekologiczną zajmują już 4,6% całkowitej powierzchni użytków rolnych w Polsce – wynika z danych Eurostat za 2012 rok. To wciąż mniej niż w Unii Europejskiej, gdzie procent ten wynosi 5,7, a uzyskany przez Polskę wynik plasuje ją dopiero na 15. miejscu. Jednak od 2005 roku udział eko gruntów w naszym kraju zwiększył się o 360%, co oznacza największą dynamikę wzrostu wśród państw członkowskich. Według GIJHARS w Polsce na koniec grudnia 2012 roku było 25,9 tys. gospodarstw ekologicznych, czyli o blisko 11% więcej niż w 2011. Wiele z nich swoje zdrowe wyroby zaprezentuje podczas organizowanych w Warszawie w dniach 4-6 kwietnia III Targów Regionalia, które w tym roku szczególnie silnie nastawione są na ekologię.

Co szósty singiel w Polsce (17,4%) ma przeterminowane zadłużenie - wynika z badań PBS przeprowadzonych na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP. Tym samym osoby mieszkające w pojedynkę stanowią największą grupę niesolidnych dłużników. Wśród nich połowa ma zaległości w czynszu za mieszkanie (49,6%), a blisko 43% nie reguluje w terminie rachunków za prąd czy gaz. Mniej problemów singlom sprawiają natomiast opłaty za abonament telewizyjny, telefon i internet – zaległości tego typu ma odpowiednio 16,9%, 12,6% oraz 7,6% z nich. Co drugi singiel z przeterminowanymi długami (56,9%) odczuwa negatywne skutki problemów finansowych, w jakich się znalazł. Należą do nich chociażby kłopoty zdrowotne, nieustanne zamartwianie się i znaczące braki w domowym budżecie. Co więcej firmy windykacyjne kontaktują się z singlami 7-krotnie częściej niż z tymi, którzy dzielą dom z drugą osobą.