Restauracje Sphinx już po raz trzeci wspierają Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie w organizacji Dnia Dziecka dla wychowanków ośrodków opiekuńczych, domów dziecka, fundacji oraz szkół integracyjnych. W ramach tego wydarzenia stołeczne lokale Sphinx przy ul. Szpitalnej i Al. Jerozolimskich przygotowują 300 posiłków dla dzieci biorących udział w tej imprezie.

Decyzją Rady Nadzorczej w dniu 28 maja 2015 roku Marcin Rusiecki został odwołany z funkcji wiceprezesa spółki Radpol. Jego obowiązki przejmuje obecny wiceprezes Andrzej Sielski, który zasiada w zarządzie wspólnie z prezesem Danielem Dajewskim.

Wybierając miejsce na posiłek poza domem 37% polskich rodziców bierze pod uwagę to, czy lokal posiada atrakcyjną ofertę dla najmłodszych - wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska na rzecz Sfinks Polska. Jednocześnie jak pokazują badania wśród klientów restauracji Sphinx, 83% osób posiadających dzieci deklaruje, że jest zadowolonych z oferty dań dla najmłodszych dostępnych w tej sieci restauracji. Z myślą o satysfakcji maluchów i ich opiekunów Sphinx ma w ofercie specjalne Kids Menu, które tuż przed zbliżającym się Dniem Dziecka pojawi się w nowej odsłonie. Nowe menu będzie dostępne we wszystkich restauracjach od 30 maja br.

Sieć restauracji Chłopskie Jadło, należąca do Sfinks Polska, otworzyła nowy lokal - tym razem w Poznaniu. Restauracja o łącznej powierzchni blisko 1200 metrów kw. jest aktualnie największym lokalem należącym do sieci Chłopskie Jadło w Polsce. Mieści się ona w centrum miasta przy ul. Fredry 12 i prowadzona jest w systemie operatorskim. Obecnie jest to druga restauracja Chłopskie Jadło działająca w stolicy Wielkopolski i jej okolicach.

Gift Show Poland

Prawie 3 tys. osób zgromadziły premierowe targi Gift Show Poland odbywające się w dniach 22-24 maja br. w Centrum MT Polska w Warszawie. Nie zabrakło wśród nich przedstawicieli branży upominkowej, jak i indywidualnych zwiedzających, którzy na miejscu poszukiwali inspiracji na oryginalne prezenty. Przez trzy dni na stoiskach swoje pomysły na upominki na różne okazje prezentowali wystawcy nie tylko z Polski, ale i z zagranicy, w tym chociażby z dalekich Chin, Rwandy, a także Łotwy, Rosji czy Słowacji. Równolegle podczas targów wyłonione zostały najlepsze projekty prezentów w konkursie Best Gift Design. Przygotowano też dodatkowe atrakcje jak warsztaty scrapbookingu i zajęcia dla najmłodszych, w których łącznie wzięło udział około 250 osób. Z myślą o branżowych zwiedzających zorganizowano zaś Forum Branży Prezentowo-Upominkowej z szeregiem prelekcji poświęconych zagadnieniom rynkowym.

plast-box

Rada Nadzorcza Plast-Boxu, jednego z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, powołała jednoosobowy zarząd nowej kadencji, w którym stanowisko prezesa zarządu od 19 maja br. objął Krzysztof Pióro. Wcześniej pełnił on już tę funkcję w spółce w latach 2012-2013.

Ponad 200 firm z Polski i z zagranicy będzie prezentować najnowsze produkty i inspiracje na prezenty okolicznościowe oraz biznesowe podczas premierowych targów Gift Show Poland. Wydarzenie rozpocznie się w najbliższy piątek, 22 maja, w Centrum MT Polska w Warszawie. W ramach imprezy dla zwiedzających przygotowano liczne warsztaty technik rękodzielniczych, kreatywne zajęcia dla dzieci, a także konkursy, w których wygrać będzie można m.in. lot szybowcem. Dla firm z branży prezentowej przewidziano zaś szereg ciekawych biznesowych prelekcji. Targi będą trwać 3 dni i zakończą się 24 maja. Wstęp na imprezę jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wygenerował od stycznia do marca 2015 roku skonsolidowane przychody w wysokości 34,97 mln zł wobec 34,11 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o blisko 3% r/r. Równolegle grupa znacznie zwiększyła zysk ze sprzedaży do poziomu 5,08 mln zł, tj. o 73%, a także zysk na działalności operacyjnej do 4,94 mln zł, czyli o 82%. Niemal o połowę wzrosła również skonsolidowana EBITDA Plast-Boxu, w I kwartale br. osiągając wartość 6,67 mln zł wobec 4,53 mln zł rok wcześniej. Mimo naliczenia na koniec marca 2015 r. ujemnych niezrealizowanych różnic kursowych w związku z dewaluacją hrywny, Plast-Box wypracował w I kwartale br. skonsolidowany zysk netto w wysokości 0,73 mln zł, podczas gdy przed rokiem notował stratę na poziomie 3,06 mln zł.

Sfinks Polska, do której należą sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, wygenerowała w I kwartale 2015 roku jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 42,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3,9 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014. Jednocześnie o 47% spółka zwiększyła zysk brutto na sprzedaży - z 5,8 mln zł w I kwartale 2014 r. do 8,5 mln zł w I kwartale 2015 r. Po raz kolejny Sfinks odnotował także jednostkowy zysk netto - w okresie od stycznia do marca br. osiągnął on wartość 1,1 mln zł, podczas gdy I kwartał 2014 roku Sfinks zakończył jeszcze ze stratą w wysokości 33 tys. zł. Podwoiła się też EBITDA spółki, która w I kwartale br. wyniosła 6,3 mln zł w porównaniu do 3,2 mln zł uzyskanych przed rokiem.

Polska, Chiny, Portugalia, Słowacja, Łotwa, Rosja, Turcja, Sri Lanka, Korea czy Wielka Brytania to tylko wybrane kraje z ponad piętnastu, z których pochodzić będą firmy prezentujące się na pierwszych międzynarodowych targach Gift Show Poland. Udział w tym wydarzeniu zapowiedziało około 200 wystawców z licznymi ofertami na prezenty okolicznościowe i biznesowe. Targi poświęcone branży upominkowej odbędą się w dniach 22-24 maja br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, przedstawiają kolejną odsłonę „Gwiazd Sezonu” i Gości Specjalnych. W nowej ofercie znalazły się m.in. dania przygotowane w oparciu o sezonowe warzywa, w tym krem szpinakowy, sandacz ze szparagami i sałata Sphinxa, a także karkówka miodowo-musztardowa. Gośćmi specjalnymi zostały natomiast trzy steki: „Stek Hereford”, „Stek Oko rozbratla” i „Stek z Polędwicy z sosem z whiskey”. Dodatkowo restauracje Sphinx zapraszają na „Letnią fiestę na planie”, czyli orzeźwiające napoje i koktajle na bazie win. Z najnowszych propozycji można skorzystać w restauracjach Sphinx do 16 czerwca br.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych wytwórców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, dynamicznie rozwija swoją obecność na rynku duńskim. W 2014 roku przychody z tytułu sprzedaży do Danii wzrosły o blisko 250% w porównaniu do roku poprzedniego. Jednocześnie liczba dostarczonych przez słupskiego producenta plastikowych pojemników do tego kraju zwiększyła się niemal czterokrotnie r/r. Spółka zakłada też dalszy rozwój sprzedaży do Danii - w tym roku eksport na ten rynek ma zwiększyć się co najmniej o 10%.