Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, ciepłownictwa, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, w I kwartale 2015 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 39,03 mln zł w porównaniu do 38,82 mln zł uzyskanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wygenerowana EBITDA kształtowała się w pierwszych trzech miesiącach br. na poziomie 4,11 mln zł (wobec 5,45 mln zł rok wcześniej), zaś zysk netto 0,72 mln zł (wobec 1,70 mln zł w I kwartale 2014 r.). Na wyniki duży wpływ miał słabszy styczeń, jednak w kolejnych miesiącach, a w szczególności w marcu br., widać już wyraźną poprawę i wzrosty w porównaniu rok do roku zarówno pod względem sprzedaży, zysku netto, jak i EBITDA.

Możliwości nawiązania współpracy biznesowej z firmami z Łotwy, bezpieczny import z Dalekiego Wschodu czy zasady udziału w darmowych zagranicznych misjach targowych to tylko niektóre tematy zaplanowane w programie pierwszego Forum Branży Prezentowo-Upominkowej. Cykl spotkań dedykowanych zwłaszcza przedstawicielom firm działającym na rynku upominków odbędzie się w dniach 22-24 maja br. podczas premierowych targów Gift Show Poland. Organizatorem forum jest Polskie Stowarzyszenie Branży Prezentowej.

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, wprowadzają nową kartę lunchową. W ramach najnowszej propozycji na lunch klienci mają do wyboru kilka dań głównych w dwóch różnych wariantach cenowych. Ponadto, do każdej potrawy można domówić zupę w promocyjnej cenie, a także kawę na wynos, która pojawiła się po raz pierwszy w ofercie Sphinx. Nowe Lunch Menu dostępne jest w lokalach Sphinx w całej Polsce od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00-14:30 z wyłączeniem dni świątecznych.

Plast-Box Ukraina, spółka zależna słupskiego Plast-Boxu, będącego jednym z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wygenerowała w I kwartale br. zysk operacyjny w wysokości 14,9 mln hrywien. W związku z dalszą dewaluacją ukraińskiej waluty w tym okresie zysk ten nie pozwolił jednak na pokrycie całości strat z różnic kursowych. Ich wartość na koniec marca wyniosła 21 mln hrywien, z czego 18 mln hrywien ma charakter niezrealizowany i wynika z wyceny bilansowej zobowiązań i należności walutowych. W rezultacie po I kwartale br. Plast-Box Ukraina zanotowała wynik netto na poziomie -6,2 mln hrywien. Zarząd spodziewa się jednak, że kontynuowane działania operacyjne oraz bieżące umocnienie kursu hrywny wobec euro będą miały pozytywny wpływ na dalsze wyniki finansowe. Jednocześnie na poziomie jednostkowym Plast-Box realizuje wyniki przewyższające przyjęte przez zarząd założenia, notując po pierwszym kwartale 29,5 mln zł przychodów i 1,6 mln zł zysku netto.

„Figa z makiem”, „Kawa po wiedeńsku”, „Banana espresso” i „Irish dream” – to aromatyczne kawowe propozycje na bazie nowej mieszanki Julius Meinl, jakie na wiosnę pojawiły się w restauracjach Sphinx w ramach sezonowej oferty „Zapachniało kawą”. Będzie można ich spróbować we wszystkich lokalach sieci w Polsce od 10 kwietnia br.

Popularna sieć restauracji Sphinx z okazji 20-lecia wprowadza urodzinową ofertę słodkich zestawów pod hasłem „Świętuj z nami!”. Nowa propozycja obejmuje dwa rodzaje deserów serwowanych z napojami, czyli lodową „Malinową Pokusę” z kawą cappuccino oraz crème brûlée z kieliszkiem wina bądź cydrem do wyboru. Oba zestawy dostępne są w promocyjnej cenie 14,99 zł. Dodatkowo w prezencie do zestawu klienci otrzymają urodzinową czekoladkę. Nowa oferta zestawów obowiązuje we wszystkich lokalach sieci Sphinx do 31 maja.

Polskie Stowarzyszenie Branży Prezentowej zainauguruje działalność podczas premierowych targów Gift Show Poland. Celem inicjatywy jest stworzenie korzystnych warunków dla rozwoju branży w kraju, a także umożliwienie zrzeszonym firmom ścisłej współpracy. Nowo powołane stowarzyszenie zajmie się również organizacją Forum Branży Upominkowo-Prezentowej, które odbędzie się 22 maja br., tj. pierwszego dnia Gift Show Poland.

Krem szpinakowy, sandacz wiosenny, stek z polędwicy, śledź kresowy oraz szaszłyki po polsku – to najnowsze propozycje sieci restauracji Chłopskie Jadło w ramach wiosennej oferty „Szef kuchni poleca”. Pięć sezonowych dań będzie serwowanych w lokalach Chłopskie Jadło do 14 maja.

Do zarządu Plast-Boxu, jednego z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, powołany został Krzysztof Kmita, dotychczasowy dyrektor finansowy spółki. Tym samym zarząd będzie działał w składzie trzyosobowym. Oprócz Krzysztofa Kmity zasiada w nim Grzegorz Pawlak - prezes Plast-Boxu oraz Andrzej Sadowski.

agencja pr

O ponad 12% wzrasta liczba internetowych zamówień spożywczych w miesiącu wielkanocnym w porównaniu do średniej z trzech poprzednich miesięcy roku – wynika z danych e-supermarketu Frisco.pl. Co więcej, w stosunku do miesiąca świątecznego rok wcześniej takich zamówień było aż o 35% więcej. Najczęściej w okresie Wielkanocy do e-koszyka trafiały warzywa i owoce, w tym rzodkiew, papryka czerwona i ogórek. Jednocześnie znaczące wzrosty sprzedaży notowały produkty silnie kojarzone z tymi świętami jak chrzan, żur czy biała kiełbasa. Największy ruch na spożywczych e-zakupach przypadł na tydzień tuż przed Wielkanocą.

Sphinx, popularna sieć gastronomiczna należąca do Sfinks Polska, oferuje w swoich lokalach nową mieszankę kaw uznanej austriackiej marki Julius Meinl. Została ona wprowadzona w ramach nowej umowy z Quba Cafe, uwzględniającej także wymianę we wszystkich restauracjach Sphinx obecnych ekspresów na tradycyjne ekspresy kolbowe. Kawy przygotowywane na bazie specjalnej mieszanki prezentowane są  w nowej odsłonie karty Sphinx Cafe. Jest to pierwszy krok w ramach zaplanowanych na 2015 rok działań sieci związanych z kawą.

Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, ciepłownictwa, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, w 2014 r. uzyskał skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 205,4 mln zł w porównaniu do 178,41 mln zł w 2013 r., co oznacza wzrost o 15% r/r. Skonsolidowana EBITDA w 2014 r. wyniosła 24,97 mln zł wobec 29,37 mln zł roku poprzedniego, natomiast zysk netto 9,56 mln zł w 2014 r. w stosunku do 15,31 mln zł w 2013 r. Porównywalność tych wyników zaburzyły jednak zdarzenia jednorazowe jak dodatkowy zysk w wysokości 4,1 mln zł z tytułu okazjonalnego nabycia Finpolu uzyskany przez grupę Radpol w 2013 r. oraz obniżenie wyników 2014 r. o 1,14 mln zł w związku ze stratą na sprzedaży zbędnej nieruchomości, jak również składników majątku obrotowego i kosztami restrukturyzacji zatrudnienia. Po skorygowaniu wyników o te zdarzenia EBITDA w 2014 roku wzrosła o 0,78 mln zł, czyli o 3% r/r, a zysk netto zmniejszył się o 0,56 mln zł, czyli o 5% r/r. Bezpośredni wpływ na obniżenie zysku netto w 2014 r. miały różnice kursowe odnotowane przy zbliżonych kosztach obsługi długu oraz wzrost amortyzacji w wyniku realizacji dużych inwestycji w ostatnich latach.